Saturday 13 December 2014

Comeback Stage

Assalamualaikum.

        Rasa awkward tangan nak menaip memandangkan dekat 2 tahun aku tinggalkan blog aku nie tanpa khabar berita. Last aku terpaksa berhenti menghadap segala benda gajet nie masa aku nak exam pmr. Lepas tu aku lupa terus. entah laa aku pun tak ingat sebab mengapa dan kenapa aku derhaka gile sampai aku lupa terus nak berblogging nie ( perghhh ayat kau ainn ). Alhamdulillah berkat aku stop kejap semua nieee , Allah murahkan rezeki aku dapat kaut semua A. Alhamdulillah syukur syukur :D nak bukti ke ? :p takpayahh , aku pun dah tak ingat kat mana dah aku letak aku punya slip result aku. hahahhaahahahahah. barang yang lepas jangan dikenangg kata kauuu.                                              

      So lepas dapat result tu aku ambik keputusan nak stay je SMK Kota. bukan taknak mintak sekolahh lain tapi entahh laa. aku teringat masa aku form 1 dlu aku penah tinggal kat asrama. then tak sampai sebulan aku lari asrama. tak tahan homesick rindu mama rindu rumahh rindu phineas and ferb petang-petang (ehhhh ? )  dan segala jenis rindu yeee laaa aku anak mama :p hahhaha. so aku decide nak kekal je kat sekolahh tu. well lepastu bermulalahh pahit manis kisah aku kat SMK Kota. well kita kena sedar. bukan kita tapi aku baru sedar masa masa cenni laa bru laa bermula our teenage's lifes yang sebenar. sebab kenapa aku cakap centuuu ????  
     
       Sebab masa tu zaman spm mengerikan akan bermula kata kauu. tu baru satu. dah nama zaman spm kann ? so masa tu laa kita akan create memori terindah kita dengan kawan-kawan seperjuangan. ada kawan cari makan kat kantin , kawan bergosip , kawan pegi tandas , kawan mengadu , kawan cari gaduh lepastu baik balik , kawan makan kawann ( haa yangg nie korang kena beware sikit ) dan macam-macam kawan lagi laa. our memories begin here dan masa ini laa kita nak buat kerja gila pun kita tak payah fikir masak masak sampai hangit apa. betol akak cakap adik-adikk. sama ada kenangan pahit atau manis. nevermind. sebab kenapa ? kenangan manis ke kenangan pahit , dua-dua dapat mengajar kita erti sebenar kehidupan dan memudahkan proses mematangkan diri kita .  

      Satu perkara je kita kena ingat. apa yang terjadi kepada kita kerana Allah ingin menguji sejauh mana keimanan dan kesabaran kita. Apa yang terjadi ada hikmah di sebaliknya. yang penting kita sabar , sabar dan sabar. banyak ganjaran orang sabar ni tau takk ? :) so tak payah takut nak menghadapi zaman teenage kau ni. apa yang Allah tentukan itu laa yang terbaik untuk kita. Allah takkan menguji kita melebihi kemampuan kita. so have funn ye kawann kawannn :D

        Ouhhh saya baru habis spm tauuu. ngehh ngehhh ngehh. so zaman spm gue dah lepass yaaaa. hahahahaha ;)

No comments :